Direktlänk till inlägg 10 december 2017

Tankar en Söndagsmorgon i December.

Av dreamend - 10 december 2017 09:12

Ingen ska behöva dö utan att få känna att ens liv har varit viktigt och betytt något för andra.
Ingen ska behöva leva sitt liv utan kärlek, lycka och en känsla att ha åstadkommit något, ändrat eller räddat någon annans liv.
Ingen ska behöva leva ett helt liv i ensamhet.
Ingen ska, genom egoism och utan empati, förneka och förvägra en medmänniska att leva livet på sitt sätt så länge det inte skadar någon annan.
För om de som funnit lyckan inte klarar att förmedla känslan att vi alla hör ihop.
Då har alla vi, tillsammans, ansvar för att denna känsla blivit den som tagit någons liv.
Livets mening måste vara den att känna,ge och dela innan våra liv tar slut.
Vi måste inse att våra liv ska bestå av gemenskap och att livet inte bara är ett jag. Det är ett enda stort vi.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av dreamend - 9 januari 2018 15:32


Har insett fakta. Det finns inget hopp och ingen hjälp att få. Trots att jag egentligen endast vill ha ett lån. Trots att jag inte "kostat samhället" någonting genom alla år. Aldrig fått socialbidrag. Alltid gjort rätt för mig genom ett långt arbetsl...

Av dreamend - 11 december 2017 11:33

OBS Läs mitt inlägg från tidigare idag för info Vill klargöra att min första prio varit, och är, att genom ett samlingslån "göra rätt för mig". Men det alternativet har jag inte klarat att genomföra. Trots att ett lån med vettig ränta och en återbet...

Av dreamend - 11 december 2017 09:34

Måndag. Vill, en sista gång berätta min historia i korthet. Och vill samtidigt att mina läsare länkar vidare till så många som möjligt. Insett att om man inte finns på facebook så finns man inte! Tror fortfarande att det finns någon/några därute som...

Av dreamend - 9 december 2017 09:51

Vill att ni läser texten till "Önska dig en stilla natt". Av Bo Kaspers orkester. Tycker detta är en otroligt fin julsång. Lyssna gärna också på deras inspelning. "Önska dig en stilla natt Även när juldagsmorgon glimmar Finn en plats där det är ...

Av dreamend - 8 december 2017 08:29


Fredag morgon efter en blåsig natt. Hörde på radion att Mia Skäringer ska ha ett av programmen "Vinter i P1". Och att hon planerar att tala om sin mormors sista tid. Säkert tänkvärt. Fick mig att besluta mig för att berätta om min mamma och en upplev...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards